Autostrada Timișoara – Moravița are termen de finalizare peste trei ani !

BUDE ADRIANA-GEORGIANA-ELIANA
3 Min Citire

Autostrada care va asigura legătura directă între România și Serbia a intrat într-o etapă decisivă. Un număr de zece companii și consorții au depus oferte pentru licitația ce vizează proiectarea și construcția celui de-al doilea tronson al acestui drum de mare viteză. În urmă cu o săptămână, alte nouă firme și grupuri de antreprenori au participat la licitația pentru primul lot al autostrăzii.

În total, costul estimat al acestui proiect de infrastructură major se ridică la aproape 14 miliarde de lei, ceea ce plasează această autostradă în clasamentul celor mai costisitoare zece drumuri rapide construite vreodată în România.

Autostrada Timișoara – Moravița va avea o lungime de aproximativ 70 de kilometri și va facilita traficul între cele două țări vecine. Proiectul este împărțit în două loturi principale: primul, cu o lungime de 35 de kilometri, și al doilea, ce măsoară 33 de kilometri. De asemenea, este planificat un segment suplimentar situat în apropierea graniței cu Serbia, însă pentru această porțiune studiile tehnice sunt încă în derulare, conform informațiilor furnizate de digi24.ro.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat că procesul de evaluare a ofertelor depuse pentru construcția autostrăzii va urma mai mulți pași. Inițial, se va analiza oferta tehnică a fiecărui participant la licitație, iar ulterior se va trece la examinarea propunerilor financiare. Pe baza punctajelor obținute, va fi desemnat antreprenorul câștigător. Valoarea totală a proiectului depășește 14 miliarde de lei, sumă care include atât costurile de construcție, cât și cele aferente exproprierilor și altor cheltuieli conexe.

Reprezentanții autorităților au precizat că, pe traseul autostrăzii, vor fi ridicate nu mai puțin de 46 de poduri și pasaje, necesare pentru a asigura o infrastructură rutieră modernă și sigură. În special în zona Timișoarei, procedurile de expropriere presupun costuri semnificative, având în vedere valoarea ridicată a terenurilor din această regiune. Perioada estimată pentru finalizarea atât a proiectării, cât și a execuției lucrărilor, este de aproximativ trei ani, pentru ambele tronsoane ale autostrăzii.

Pentru a facilita circulația spre Serbia, se vor lua în considerare și alte investiții necesare, printre care construirea unui nou punct de trecere a frontierei. Acesta va fi realizat în momentul în care drumurile de mare viteză din România și Serbia vor fi conectate la graniță, conform informațiilor prezentate de digi24.ro.

Sursa : Specialarad.ro

Distribuie acest articol
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *