O nouă autostradă va fi construită în România: A9 de la Timișoara la Moravița, la granița cu Serbia, va avea 73 de kilometri lungime. Pentru primul tronson de 36 de kilometri, estimat la circa 1,1 miliarde de euro, tocmai au fost depuse nouă oferte pentru proiectare și execuție.
Cele 9 oferte depuse pentru construcția primului lot al autostrăzii Timișoara – Moravița vin de la firme din România, Turcia, Bulgaria, Italia și Ucraina:
Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA (Turcia – România)
KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCȚII, TURISM & INVESTIȚII S.R.L. (Turcia – România)
Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot din A9
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare – Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), adică circa 1,1 miliarde de euro.
Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv:
23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m);
1 Centru de Întreținere și Coordonare;
2 parcări de scurtă durată, cu infrastructură pentru minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice;
4 noduri rutiere (A1 Remetea Mare, DJ592 Albina, VO Timișoara Sud, DN59 Pădureni).
73 de kilometri de autostradă de la Timișoara la granița cu Serbia
Durata prevăzută pentru proiectare și execuție este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Tronsonul 1 (Remetea Mare – Jebel) va subtraversa DN6 și calea ferată CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
În total, Autostrada A9 va avea o lungime de aproape 73 kilometri. Va face joncțiune cu A1 în zona Remetea Mare și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va avea o ieșire spre Timișoara.
Mai departe, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia, în continuarea drumului european E70.