Poliția oferă clarificări suplimentare despre noile camere de supraveghere a vitezei de pe drumuri. Modul în care vor fi sancționați conducătorii auto

tm27fzr
4 Min Citire

Bogdan Oproiu, comisar-șef de poliție și director adjunct al Direcției Rutiere din cadrul IGPR, a declarat că a fost demarată monitorizarea traficului rutier cu ajutorul radarelor integrate în sistemul e-Sigur. Aceste dispozitive sunt deja operaționale pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN2, în județul Vrancea, urmând ca, treptat, să fie instalate pe drumurile din întreaga țară.

Potrivit explicațiilor oferite de Oproiu, obiectivul principal al acestui sistem este reducerea semnificativă a numărului de victime rezultate din accidente rutiere. Autoritățile își propun ca, în decurs de cinci ani, mortalitatea cauzată de evenimentele rutiere să fie diminuată cu 50%, printr-un control mai eficient al respectării limitelor de viteză și prin descurajarea comportamentului imprudent la volan.

„Aş vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaţionalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naţionale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar. Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, a spus marţi Oproiu, citat de News.ro.

El a menționat că primele dispozitive radar au fost deja instalate :

„În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”, a spus el.

Oproiu a detaliat modul în care vor fi penalizați conducătorii auto care au încălcat limitele legale de viteză :

„Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a arătat Bogdan Oproiu.

El a specificat că aceste radare vor fi instalate în sectoarele de drum considerate periculoase :

„Aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier. Aţi adus în discuţie Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă astfel încât etapizat să atingem toate zonele. Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată ţara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră, bineînţeles”, a declarat Bogdan Oproiu.

Distribuie acest articol
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *