Revista academică BRAIN publică un număr special dedicat educației, la intersecția neuroștiinței și inteligenței artificiale

Bude Florin-Alexandru
2 Min Citire

Revista BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, indexată în prestigioasa bază de date Web of Science, anunță publicarea numărului special din aprilie 2025, cu tema: „Neuroscience, Artificial Intelligence, and Innovation in Education”.

Acest volum de excepție reunește 34 de articole evaluate științific, semnate de autori din diverse domenii și regiuni ale lumii, care explorează rolul tot mai influent al inteligenței artificiale și al neuroștiinței în inovarea proceselor educaționale. De la provocările neurofiziologice în educația incluzivă preșcolară, până la utilizarea inteligenței artificiale generative, a biomarkerilor digitali și a agenților inteligenți în STEM, lucrările din acest număr ilustrează cum noile tehnologii devin nu doar instrumente, ci și catalizatori pentru o regândire profundă a educației.

Temele abordate includ:

strategii neuropedagogice pentru formarea cadrelor didactice,

utilizarea AI în învățarea limbilor străine și dezvoltarea gândirii critice,

impactul digitalizării asupra calității educației,

implicațiile etice și psihologice ale AI în mediul educațional.

Numărul aduce în atenție și studii despre stimularea cognitivă în contexte psihiatrice, AI în educația medicală, coregrafie populară digitală și chiar rolul AI în redefinirea răspunderii penale – subliniind caracterul interdisciplinar și complex al cercetării contemporane.

Coordonat de un colectiv editorial de prestigiu – Ilya Levin, Ionuț Virgil Șerban, Oleksandra Halchenko și Alin Ciobica – acest număr special propune o reflecție profundă asupra modului în care educația poate deveni mai incluzivă, etică și centrată pe elev, în contextul transformărilor rapide aduse de tehnologie.

Prin această colecție de lucrări, revista BRAIN oferă un instrument valoros pentru cercetători, cadre didactice și factori de decizie care navighează complexitatea schimbărilor educaționale actuale.

Editorii mulțumesc tuturor autorilor și recenzorilor care au contribuit la realizarea acestui număr și își exprimă încrederea că ideile și rezultatele prezentate vor inspira noi direcții de cercetare și aplicații practice în educație și nu numai.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *