TikTok și Funky Citizens colaborează pentru a lansa o campanie comună dedicată îmbunătățirii competențelor digitale ale utilizatorilor. În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reiterează angajamentul de a proteja transparența și corectitudinea procesului electoral, oferind totodată un mediu online sigur și responsabil pentru toți cei care folosesc platforma.
În conformitate cu cel mai recent Raport privind Aplicarea Regulilor Comunității pentru trimestrul al doilea al anului 2024, TikTok a reușit să elimine proactiv 99,2% din conținutul dezinformator legat de alegeri înainte ca acesta să fie raportat. Mai mult, 98,5% din aceste informații false au fost șterse într-un interval de timp foarte scurt, de sub 24 de ore.
Această inițiativă face parte dintr-un efort mai amplu de a combate răspândirea dezinformării și de a sprijini o discuție online mai informată și mai responsabilă, în special în perioadele electorale, când manipularea informațiilor poate avea un impact semnificativ asupra procesului democratic.
„Cu o echipă globală de peste zeci de mii de experți în trust & safety, dintre care mai mult de 6.000 în UE, parteneriate strategice, resurse în aplicație (precum Centrul Electoral, Ghidul de Căutare și Etichetarea Videoclipurilor, care sunt active în prezent pentru alegerile din România) și inițiative de educație media, TikTok se dedică combaterii dezinformării și facilitării accesului la informații oficiale pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România”, se arată într-un comunicat citat de Mediafax.
„Ca parte a strategiei mai ample pentru a menține platforma în siguranță în perioada electorală, TikTok se concentrează pe trei piloni principali: aplicarea politicilor (precum combaterea dezinformării, eliminarea operațiunilor de influență ascunsă și gestionarea conținutului generat de AI), sprijinirea accesului la informații oficiale și colaborarea cu experți.
În acest sens, TikTok colaborează cu ONG-ul local Funky Citizens pentru a ajuta comunitatea să navigheze în siguranță pe platformă și să se protejeze împotriva potențialelor dezinformări în perioada alegerilor”, potrivit sursei citate.
TikTok a șters 98,5% din materialele dezinformatoare legate de alegeri :
Potrivit celor mai recente date, 98,5% din materialele care răspândeau dezinformări electorale au fost șterse într-un interval de sub 24 de ore. Aceste statistici reflectă eficiența măsurilor luate pentru a limita răspândirea informațiilor false, mai ales în perioada alegerilor.
Conform Raportului actualizat privind Aplicarea Regulilor Comunității, pentru al doilea trimestru al anului 2024, 99,2% din conținutul cu informații false legate de alegeri a fost eliminat în mod proactiv, înainte ca utilizatorii să raporteze respectivele postări. Dintre acestea, 98,5% au fost șterse în mai puțin de o zi, subliniind angajamentul platformei de a menține un mediu online mai sigur și mai corect.
„Perioada electorală aduce după sine multe oportunități de răspândire a unor informații false ce ne pot afecta deciziile la urne și, în final, viitorul nostru. Ca organizație independentă cu experiență în fact-checking și combaterea dezinformării, am ales să avem un rol activ în a construi abilități de educație media în rândul cetățenilor.
Este parte din misiunea noastră să punem la dispoziție expertiza acumulată în acest domeniu și să colaborăm cu platformele de social media pentru a avea un spațiu digital mai sigur”, a declarat Ana Dragomir, directorul de comunicare al Funky Citizens.
„La TikTok, suntem dedicați protejării comunității noastre pe platformă și asigurării accesului la informații corecte și de încredere, mai ales în momente importante, cum ar fi alegerile. Prin colaborarea cu Funky Citizens, ne propunem să oferim utilizatorilor români resursele necesare pentru a lua decizii informate, protejând în același timp integritatea platformei noastre”, a declarat Łukasz Gabler, managerul de Politici Publice și Relații Guvernamentale CEE al TikTok.